A mediáció egy speciális konfliktuskezelési módszer, a viták békés rendezésének az útja, amely során egy pártatlan, kívülálló szakember segíti a felek közötti párbeszédet, egy közösen elfogadott egyezség létrehozása érdekében, elkerülve ezzel a kapcsolat elmérgesedését és az elhúzódó, kellemetlen pereskedést.
Ha a felek konfliktus helyzetben, érdekellentétben állnak egymással és nem tudják higgadtan megbeszélni ügyeiket, és a sérelmeiket nem képesek maguk mögött hagyni. Szeretnék azonban továbbra is megőrizni a jó kapcsolatot, de jelenleg képtelenek az együttműködésre, a párbeszédre.
Ha kulturáltan, emberi méltóságukat megőrizve, gyorsan, hatékonyan és költségtakarékosan szeretnék rendezni vitás ügyeiket.
A mediáció nem arra törekszik, hogy eldöntse, ki ártatlan és ki hibás, kinek van igaza és kinek nincs. Nem a múlt negatívumaira, hanem az értékekre, a megoldásra, a jövőre koncentrál.
A mediátor a konfliktusban álló felek igényeit és érdekeit azonos súllyal tiszteli és kezeli.
A mediátor csak a folyamatot irányítja, nem kényszerít, nem hoz döntést, nem ítélkezik. A szükséges döntéseket a felek maguk hozzák meg.
A mediátor szakirányú képzettséggel és felkészültséggel rendelkező szakember, aki felvételt nyert az Igazságügyi Minisztérium közvetítői névjegyzékébe.
Az én nyilvántartási számom: T/003333
Nem létezik olyan párkapcsolat, amelyben ne lenne vita vagy nézetletérés. A jó párkapcsolat fenntartása folyamatos munkát igényel, mivel könnyen megakadhat. Folyamatos együttműködésre van szükség a felek közt.
Amennyiben azonban a kapcsolat védőfalán repedések jelentkeznek, és a párkapcsolat kezd kihűlni vagy a viták sűrűsödnek, netán egyre erőteljesebbé válnak, érdemes mediátorhoz fordulni. Gyerekneveléssel kapcsolatos véleménykülönbségek vagy megcsalás esetén is jól jöhet a mediátor segítsége. Ezen a ponton a kapcsolatok általában még menthetők, de szükség van egy objektíven szemlélő közvetítőre.
Segítségemmel megtaláljuk a megfelelő hangnemet és remélhetőleg a megoldást is, hogy a kapcsolatotok újra harmonikus legyen.
Ha már nincs visszaút, és mindenképpen válásra kerül sor, törekedni kell rá, hogy ezt egyenrangú félként tegyék meg a pár tagjai. Amikor két ember arra az egyértelmű elhatározásra jut, hogy külön utakon folytatja az életét, érdemes a lényegi kérdésekben úgy dönteni, hogy az mindkét fél számára elfogadható legyen és a lehető legkisebb fájdalommal járjon.
Egy válási mediátor a válás előtt és alatt, de akár a válás utáni trauma feldolgozásában is tud segíteni. Fontos, hogy az olyan esetlegesen vitás kérdésekben, mint a vagyonmegosztás, gyermekfelügyelet vagy gyerektartás mielőbb érdemes konszenzusra jutni, és akár egy olyan válási egyezséget is tető alá lehet hozni, amelyet a bíróság is elfogad.
Én segítek, hogy egy mindkét fél számára elfogadható helyzet alakulhasson ki a nehéz időkben is.
Míg a barátokat igen, a családtagokat nem mi választjuk.
Mivel a család adott, vagy elviseljük egymást, vagy egymás idegeire megyünk. Egy ilyen konfliktus a családtagok között bármilyen relációban bekövetkezhet: férj és feleség között, gyermekek között, az após/anyós és a gyerekek között. Gyakorlatilag bármilyen súlyosabb vita lerombolhatja az addig idilli családi légkört.
Én segítek feloldani ezeket a vitákat, konfliktusokat, és így visszaállítani a normális családi kapcsolatokat. Nem söpörjük a szőnyeg alá a dolgokat, hanem pontról pontra végigvesszük azokat a problémás szituációkat, amelyeknek során előkerült a csatabárd. A folyamat végére pedig kialakítunk egy olyan helyzetet, amely mindegyik fél számára elfogadható és előnyös.
Az iskola társas terében számos szereplő működik együtt: a gyerekek, a tanárok, az iskola vezetése és a szülők is.
Ebben a közegben elengedhetetlen, hogy néha ne kerüljön sor konfliktusokra a felek között. Mivel a szülők számára a legfontosabb gyermekeik jólléte, ezek a konfliktusok sajnos sokszor eldurvulnak, legyen szó diák-diák közötti (és így szüleik közötti), tanár-diák közötti vagy tanár-szülő közötti konfliktusról.
Mivel én magam szülőként és az oktatásban hosszú éveket eltöltő munkavállalóként is jól ismerem ezeket a problémás helyzeteket, segítséget nyújthatok az ilyen konfliktusok feloldásában és békés rendezésében.
A munkahelyi konfliktusok a munkahelyi hierarchia bármely szintjén jelentkezhetnek. A legjellemzőbben azonban a közép- és felsővezetői és a cégtulajdonosi szintek azok, amelyeknél határozottan szükség lehet mediációra. Egy szakmai vagy pénzügyi konfliktus, de akár a rossz kommunikáció és az akadozó információáramlás is rá tudja nyomni a bélyegét a cégen belüli hangulatra, így ezeket mihamarabb orvosolni kell.
A segítségemmel megcáfolhatjuk azt az állítást, hogy: „Az üzletben nincs barátság”.
A kompromisszumkészség hiányának orvoslása vagy a szemléletbeli különbségek feloldása segítségével helyreállhat a bizalom és megvalósulhat a hosszú távú együttműködés.